تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
10

انتشار کتاب شهید املاکی برای کودکان

  • کد خبر : 248
  • 11 آوریل 2012 - 13:29
انتشار کتاب شهید املاکی برای کودکان
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از انتشار کتاب شهید املاکی برای نخستین بار در حوزه کودک و نوجوانان خبر داد.

رسول جلائی بعد از ظهر امروز در نخستین جلسه هماهنگی ستاد هفته دفاع مقدس گیلان به گذشت ۳۱ سال از جنگ تحمیلی اشاره کرد و اظهار داشت: ۳۱ سال تجربه فعالیت‌های مختلف در هفته دفاع مقدس را داریم.

وی انجام فعالیت‌های ماندگار را در اولویت عنوان کرد و افزود: برای ماندگاری ارزش‌های دفاع مقدس باید به طرف برنامه‌های ماندگار حرکت کنیم.
جلائی غفلت از تهاجم فرهنگی را موجب نفوذ دشمن در فضاهای رسانه‌ای دانست و تصریح کرد: غفلت از دفاع مقدس رزمندگان و پیشکسوتان ما را تهدید می‌کند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان ایثار و شهادت را از شاخصه‌های دفاع مقدس برشمرد و خاطرنشان کرد: رفتار جامعه باید با فرهنگ دفاع مقدس پیوند مناسبی ایجاد کند.

وی توجه به تاریخ شفاهی جنگ و ایجاد نمایشگاه اسناد دفاع مقدس با رویکرد نقش دستگاه‌های اجرایی را از جمله فعالیت‌های سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف بیان کرد و گفت: دستگاه‌های مختلف فعالیت‌های انجام شده در دوران دفاع مقدس را در قالب تابلوهایی به نمایش بگذارند.

جلائی مسابقه کتابخوانی در عرصه دفاع مقدس را تاثیرگذار خواند و اذعان داشت: در موضوع تجلیل باید تلاش کنیم به طرف چهره‌های فراموش شده برویم.
دبیر ستاد هفته دفاع مقدس گیلان به خردسال‌ترین رزمنده دوران دفاع مقدس در همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت استان اشاره کرد و یادآور شد: این رزمنده در سن ۱۰٫۵ سالگی در سال ۵۹ به جبهه رفته بود و خردسال‌ترین رزمنده دفاع مقدس کشور گیلانی است.

وی دیدار دستگاه‌های اجرایی با خانواده‌های شهدا و رزمندگان را از دیگر فعالیت‌های نهادها برشمرد و بیان داشت: امسال یادواره‌های نخستین شهدای دفاع مقدس در هر شهرستان برگزار می‌شود.

جلائی با تاکید براینکه رزمندگانی که در دوران غربت اسلام و جمهوری اسلامی به جبهه‌ها رفتند باید مورد توجه بیشتری قرار گیرند، افزود: توجه به حوزه کودک و نوجوان یکی از اولویت‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از انتشار کتاب شهید املاکی برای نخستین بار در حوزه کودک و نوجوانان خبر داد و تصریح کرد: به استفاده بیشتر از ابزار هنر در کارها توجه ویژه شود.

وی با اشاره به ثبت ۱۲۰ نقطه یادمانی در گیلان، اظهار داشت: نقاط یادمانی حماسی، محل اعزام رزمندگان و تشییع شهدا مانند شهرداری رشت در مرکز هر شهرستان طراحی می‌شود.

جلائی با بیان اینکه می‌توانیم ادعا کنیم دوران دفاع مقدس لیله‌القدر انقلاب اسلامی است، اذعان داشت: هفته دفاع مقدس فرصتی برای توجه بیشتر به بحث ارزش‌های متعالی فرهنگ دفاع مقدس است.

*فراخوان ۲۰۰ گردان صالحین بسیج گیلان در هفته دفاع مقدس
رئیس ستاد کنگره سرداران، امیران و ۸ هزار شهید گیلان نیز در این جلسه به تشکیل ۶ کمیته در سپاه گیلان برای اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: کمیته‌های رژه، تربیت بدنی بسیج و انعکاس مناسب اخبار در حال فعالیت هستند.

رضا خشنود با اشاره به اجرای بیش از ۵۰ برنامه سپاه قدس گیلان در هفته دفاع مقدس سال جاری، افزود: با توجه به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال جاری بحث نشست‌های روشنگری از برنامه‌های اجرایی در این هفته است.

وی برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی هنری، یادواره‌های شهدا در سطح حوزه‌ها و شهرستان‌ها، برگزاری رژه نیروی مسلح، اعزام گروه‌های درمانی به مناطق محروم، سخنرانی فرماندهان در نمازهای جمعه، تجلیل از ایثارگران و جانبازان، همایش پیشکسوتان و گردهمایی رزمندگان دفاع مقدس را از جمله برنامه‌های سپاه قدس گیلان در هفته دفاع مقدس سال جاری اعلام کرد.

خشنود فراخوان ۲۰۰ گردان صالحین بسیج شامل ۱۵۰ گردان برادران و ۵۰ گردان خواهران را یکی از برنامه‌های مهم در هفته بسیج سال جاری معرفی کرد و یادآور شد: بسیجیان در ارتقای معرفت دینی و بصیرت با توجه به حوادث پدید آمده در جامعه پس از انتخابات سال ۸۸ تلاش می‌کنند و این فعالیت‌ها در قالب حلقه‌های طرح صالحین انجام می‌شود.

رئیس ستاد کنگره سرداران، امیران و ۸ هزار شهید گیلان مدت هفته بسیج را از ۱۸ شهریور تا ۸ مهر ماه سال جاری اعلام کرد و اذعان داشت: مقابله با تهدیدهای جنگ نرم دشمن از اهداف است.

وی اجرای برنامه‌های رزمی و ستارگان زمینی را از برنامه‌های اجرایی در مرکز استان برشمرد و خاطرنشان کرد: سال گذشته نمایشگاه عملیات نصر ۴ در رشت دایر شد.

خشنود فراخوانی گردان‌های عاشورا و معرفی اسوه‌های دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌ها در هفته بسیج خواند و بیان داشت: سامان‌دهی و سازمان‌دهی نیروها در فراخوان مد نظر بوده ضمن اینکه هر قرارگاه یک طرح صالحین دارد.

رئیس ستاد کنگره سرداران، امیران و ۸ هزار شهید گیلان در حال حاضر ماموریت بسیج را مقابله با جنگ نرم توصیف کرد و گفت: گردان‌های صالحین فرهنگی هستند و با جنگ نرم دشمن مقابله می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ارتقای معرفت دینی و بصیرت‌افزایی بسیجیان از چند سال گذشته آغاز شده است، اذعان داشت: اجرای این برنامه‌ها برای مقابله با تهدید و جنگ نرم دشمنان است.

لینک کوتاه : http://hosseinamlaki.ir/?p=248

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.