تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
13

کتاب «السید البطل» به دو زبان فارسی و عربی منتشر شد

  • کد خبر : 273
  • 20 آوریل 2019 - 9:46
کتاب «السید البطل» به دو زبان فارسی و عربی منتشر شد
کتاب «السید البطل» به دو زبان فارسی و عربی توسط اسماعیل محمدپور با موضوع زندگی نامه شهید املاکی در گیلان منتشر شد.

«اسماعیل محمدپور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از انتشار کتاب السید البطل در ۴۰ صفحه و به ۲ زبان فارسی و عربی خبر داد که در مراسم سالگرد شهادت شهید حسین املاکی در ایام نوروز به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، رونمایی شد.

این نویسنده موفق گیلانی، تصریح کرد: کتاب السید البطل، در قالب داستان برای گروه سنی ب و ج نوشته شده و توسط «یوسف شربو»، مترجم سوری تبار به زبان عربی ترجمه شده است.

وی با بیان اینکه تصاویر این کتاب توسط هنرمند گیلانی میلاد پسندیده کشیده شده اند، افزود: این کتاب روایتی کوتاه از زندگی سردار شهید حسین املاکی است که با عنوان فارسی «آقای قهرمان» توسط انتشارات رج و نشر صریر به زیور طبع آراسته شده است.

محمدپور با اشاره به اینکه پیش از این کتابی را با عنوان «قهرمان» با متن فارسی در سال ۹۲ توسط انتشارات گیلان منتشر کرده است، ادامه داد: تصویرگران این کتاب «سودابه بی خسته» و «آزاده خلعتبری» هستند.

گفتنی است، سردار شهید حسین املاکی از فرماندهان گیلانی دوران دفاع مقدس بود که در سن ۲۹ سالگی در اثر بمباران شیمیایی در ۹ فروردین سال ۶۷ در عملیات والفجر ۱۰ در ارتفاعات بانی بنوک عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

رهبر معظم انقلاب در خصوص شهید املاکی فرمودند: «شهید املاکی شما، که توی میدان جنگ وقتی شیمیایی زدند و خودش هم آنجا در معرض شیمیایی بود، بسیجی بغل دستش ماسک نداشت، شهید املاکی ماسک خودش را برداشت بست به صورت بسیجی همراهش! قهرمان یعنی این»

محمدپور، که مدیر ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان است تاکنون کتاب های زیادی منتشر کرده است که «تمام سهم من»، «آسمونه گورشابو سینه(سینه ی سوخته ی آسمان)، «اجازه های بی جواب»، «قطاری از جمهوری شهریور»، «مسافران رشت – اورشلیم»، «ئی باغه سورخه گولان(گل های سرخ این باغ)، «گردآوری شعر گیلکی دفاع مقدس» و «شبیه اسماعیل»، «سطرها و حاشیه های همیشه»، «این شعر ها ادامه باران است»، «شلیکم کن پیش از آنکه باروتم نم بکشد»، «قهرمان»، «تن ها تنها»… از جمله این کتاب ها هستند.

لینک کوتاه : http://hosseinamlaki.ir/?p=273

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.