تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
16

توهم که حرف ملا را مي زني!

  • کد خبر : 259
  • 28 فوریه 2020 - 13:38
توهم که حرف ملا را مي زني!
قبلا شک کرده بودم که سر و صداي خش خش پاهايش بگوشمان نمي رسد ولي باور نداشتم کار ما تمام شد برگشتيم به ميدان مين اوليه ديديم قدم شمار ما در ميدان مين خوابيده و صداي خروپف او بلند است حسن آقا بر بالينش آمد و دستي به سر و صورت او کشيد.

غروب بود و نماز مغرب را خوانديم از تاريکي شب استفاده کرده و با دوستان شب استفاده کرده و با دوستان خداحافظي کرديم و رفتيم براي شناسايي , قدم شمار ما هم برادر شهيد زروياني بود و طبق معمول در عقب گروه حرکت مي کرد و قدمها را مي شمرد . حسين آقا دوربين مادون قرمز داشت و در پيشاپيش ما حرکت مي کرد به اولين ميدان مين دشمن که رسيديم آهسته به عقب ستون آمد و خطاب به برادر زروياني گفت : قدم شمار تا اينجا چند قدم شده ؟ او پاسخ داد :

۱۷۶۰ قدم و ادامه داد فرمانده چکار کنم حسين آقا هم به شوخي گفت : همين جا بخواب ! حرکت کرديم او که ميخواست دستورات حسين آقا را مو به مو اجرا کند دل تو دلش نبود همانجا خوابيد اين در حالي بود که حرکت کرده و از اولين ميدان مين دشمن نيز عبور کرده بوديم در ادامه شناسايي به سنگرهاي کمين و خاکريزها و ميادين دوم و سوم دشمن را پشت سر گذاشتيم و از آنها نقشه و شاخص برداري مي کرديم .حسين آقا برگشت تا به قدم شمار بگويد تا اينجا چند قدم شده , به عقب ستون که آمد ديد قدم شمار نيست !!

اليته من قبلا شک کرده بودم که سر و صداي خش خش پاهايش بگوشمان نمي رسد ولي باور نداشتم کار ما تمام شد برگشتيم به ميدان مين اوليه ديديم قدم شمار ما در ميدان مين خوابيده و صداي خروپف او بلند است حسن آقا بر بالينش آمد و دستي به سر و صورت او کشيد بيدارش کرد سپس گفت : قدم شمار ! بالاخره تا اينجا چند قدم شده ؟ او که روحيه خود را باخته بود گفت : آقا ۱۷۶۰ قدم حسين آقا به شوخي گفت : تو هم که حرف ملا را مي زني بلند شو و با ما حرکت کن قدم شمار تحمل نداشت از حسين آقا پرسيد کدام ملا ؟ موضوع چيه ؟ حسين آقا گفت : کسي از ملا پرسيده بود چند سال داري گفته بود چهل سال , سالها گذشت بار ديگر از او پرسيدند چند سال داري باز جواب داد چهل سال آن مرد که از شنيدن چنين جوابي متعجب شده بود گفت : چندين سال قبل گفتي چهل سال و الان هم همان را تکرار مي کني چرا ؟ پاسخ داد آخر حرف مرد يکي است.
هوشنگ متقيان

لینک کوتاه : https://hosseinamlaki.ir/?p=259

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 35در انتظار بررسی : 34انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.