تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
13

مردم سالای؛ مسیر اقتدار دول منطقه در بازگشت به آموزه های اسلامی

  • کد خبر : 303
  • 29 مارس 2015 - 10:04
مردم سالای؛ مسیر اقتدار دول منطقه در بازگشت به آموزه های اسلامی
نایب رییس مجلس بابیان اینکه دغدغه ما بايد تحول در دنياي اسلام و کارآمدي جهان اسلام باشد گفت:مردم سالاري مسير اقتدار دول منطقه در بازگشت به آموزه هاي اسلامي است.

حجت الاسلام سيدمحمد حسن ابوترابي فرد، نايب رئيس شوراي اسلامي در بیست و هفتمین يادواره سردار شهيد حسين املاکي که عصر امروز (۹ فروردين) در مسجد جامع شهرستان لنگرود برگزار شد، گفت: وعده خداي سبحان به صورت شفاف در قرآن تبيين شده است.

وي با بيان اينکه انسان بايد اراده ياري خداوند را داشته و براي نصرت خداي سبحان تلاش کند، افزود: نصرت الهي به معناي نصرت دين خدا، ياري بندگان خدا و قرار گرفتن در کنار حق است.

حجت الاسلام ابوترابي با بيان اينکه خداوند سبحان به ياري انسان نيازي ندارد، تأکيد کرد: انسان مؤمن بايد دغدغه خود را شناخت حق قرار دهد.
نايب رئيس شوراي اسلامي ادامه داد: نظام جمهوري اسلامي با الهام از آموزه هاي قرآن، پيامبر و اولياي حق، نظام مبتني برحق را قرار داد.
مردم هميشه بايد شايسته ترين را انتخاب کنند
وي با بيان اينکه مردم هميشه بايد شايسته ترين را انتخاب کنند، افزود: ستون فقرات و عمود خيمه انقلاب، شخصيت مورد ارضاي خداي سبحان است.
حجت الاسلام ابوترابي خاطر نشان کرد: در دوران غيبت امام معصوم امور کلان و مسؤليت خطير مديريت نظام بايد به دست فقيه و اسلام شناسي عادل، صالح و ايستاده در برابر دشمن باشد.

وی با اشاره به اينکه اراده ملت ايران را خداوند تبيين کرده است، اظهارکرد: امروز ملت ايران نزديک ترين چهره در شجاعت در برابر دشمن را برگزيده اند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد مردم را پشتوانه اين نظام دانست و تصريح کرد: دومين دليل حقانيت نظام جمهوري اسلامي حضور و مشارکت مردم در کنار نظام است.
نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: يکي از حوزه هاي مورد ارزيابي ياري خداوند سبحان، حوزه سياست خارجي و رابطه ملت ايران با ملل منطقه، قاره آسيا و دول حاکم بر جهان است.
رسالت گرايي: مهم ترين شاخصه سياست خارجي

وي در  يادواره شهيد املاکي به تحليل موقعيت ايران در روابط خارجي پرداخت و بيان داشت: رسالت گرايي يکي از مهم ترين شاخصه هاي سياست خارجي و از ارکان کليدي نظام جمهوري است.
حجت الاسلام ابوترابي فرد، انقلاب اسلامي را داراي رسالت و پيام دانست و افزود: رسالت شفاف انقلاب اسلامي براي همه ملل است.
وي روحيه تسليم شدن در برابر دشمن را متنفر دانست و تصريح کرد: دغدغه ما بايد تحول در دنياي اسلام و کارآمدي جهان اسلام باشد.
حجت الاسلام ابوترابي فرد با بيان اينکه لبنان ديروز عروس خاورميانه و امروز با نام مقاومت اسلامي شناخته شده است، تاکيد کرد: اين تحول در سراسر دنياي اسلام قابل مشاهده است.
مردم سالاري مسير اقتدار دول منطقه در بازگشت به آموره هاي اسلامي است

وي احياي روح دين، آموزه هاي قرآن و بازگشت به معارف دين را از پيام هاي نظام اسلامي دانست و ادامه داد: قدرت از درون ملت مي جوشد و مردم سالاري در پناه آموزه هاي اسلام راه کارآمدي و اقتدار دول ا

حجت الاسلام ابوترابي فرد با بيان اينکه نظام جمهوري اسلامي بر مردم سالاري اصرار دارد، تاکيد کرد: ملت ايران با تمام قدرت در کنار ملت بزرگ عراق ايستاده و از دموکراسي واقعي ملت عراق حمايت مي کند.۲
وي با اشاره به اينکه امروز نصرت الهي در لبنان، يمن، بحرين، عراق قابل مشاهده است، افزود: بازگشت به هويت ديني، کارآمدي، مردم سالاري و قطع وابستگي به نظام سلطه، پيام جمهوري اسلامي است.
حجت الاسلام ابوترابي فرد با تاکيد بر اينکه بايد با اقدامات پيش دستانه در راستاي کاهش تهديدهاي نظام سلطه قدم بر داشت، تصريح کرد: ما نبايد رفتار انفعالي داشته باشيم و امروز ملت هاي اسلامي در موضع ايفاي نقش و غرب در موضع ضعف قرار دارد.
وي به موضع اقتدار در مذاکرات ۱+۵  با الهام از سخنان مقام معطم رهبري اشاره و تاکيد کرد: ما در موضع اقتدار قرار داريم و بايد با اقدامات جدي پاسخ دشمن را داد.
نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه جمهوري اسلامي در حاشيه امن قرار دارد، ادامه داد: بنيان اين حاشيه امن را شهيد املاکي ها بنا نموده و اين نتيجه يک سرمايه گذاري بزرگ است.
وي شهيد املاکي را يکي از بازوان تواناي نيروهاي مسلح دانست و تصريح کرد: دولتمردان و نيروهاي مسلح بايد  به دشمن اجازه بازي را ندهند و پيام روشن انقلاب در سياست خارجي بايد در مسير تغيير نظام حاکم بر جهان باشد.
ما بايد زمينه محدوديت اقتدار دشمن را فراهم کنيم
حجت الاسلام ابوترابي اصلي ترين پيامد سياست  خارجي را مقابله سازمان يافته با منافع نامشروع و نظام سلطه عنوان و خاطر نشان کرد: ما بايد زمينه محدوديت اقتدار دشمن را فراهم کنيم و اين ثمره نصرت خداست.
وي امن ترين آسمان منطقه را آسمان نيلگون جمهوري اسلامي دانست و تاکيد کرد: اقتدار علمي و قدرت دفاعي ما بايد روز به روز افزون و اجازه تعرض به دشمن را ندهيم.
نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنانش به اقتصاد مقاومتي اشاره و افزود: ايران بايد به يک قدرت بزرگ اقتصادي تبديل شود.
وي اقتصاد مقاومتي را به معناي افزايش توليد ناخالص داخلي و درآمد سرانه و رفاه عمومي ملت دانست و گفت:  ما بايد در فاصله کوتاهي  کشور را به قدرت بزرگ اقتصادي تبديل کنيم.

لینک کوتاه : https://hosseinamlaki.ir/?p=303

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.